Przy umawianiu na wizytę osobistą każdy pacjent zostanie poproszony o zgłoszenie się 15 minut przed planowaną wizytą do gabinetu badań przedlekarskich (pok. 107 I piętro) – gdzie pielęgniarka dokona pomiaru ciśnienia tętniczego i uzupełni indywidualną dokumentację pacjenta.

Przed wizytą:

Przestrzegaj wyznaczonego terminu wizyty – nie spóźniaj się – to dezorganizuje pracę lekarzy.

  1. Odzież wierzchnią zostaw w szafce przeznaczonej do tego celu.
  2. Przynieś ze sobą wyniki badań, karty konsultacyjne od specjalistów (w ramach NFZ lub z gabinetów prywatnych), wypisy ze szpitala itp.
  3. Zachowaj ciszę w poczekalni.
  4. Przed wizytą wycisz telefon komórkowy i nie odbieraj połączeń.
  5. Przynieś na wizytę prowadzone w domu pomiary ciśnienia, glikemii (poziom cukru) i temperatury.
  6. Na wizytę u lekarza wybierz wygodne ubranie. Koniecznie też zadbaj o higieną osobistą.
  7. Zastanów się z jakim problemem/schorzeniem/objawami przychodzisz do lekarza – usprawni to przebieg wizyty w gabinecie lekarskim.
  8. Czas każdego badania może ulec zmianie, dlatego ustalona godzina wizyty jest orientacyjna i może ulec zmianie.

Podczas wizyty

1. Do gabinetu wchodź tylko na wezwanie lekarza lub jeśli nie jest podświetlona tabliczka przydrzwiowa z napisem „ Trwa badanie, proszę nie wchodzić”.

2. Zanim zaczniesz zadawać pytania, musisz poinformować lekarza, na czym polega Twój problem zdrowotny. W tym celu przygotuj:

  • listę objawów, które Cię niepokoją, wraz z informacją, kiedy się pojawiły
  • opis bólu, który czujesz, jego częstotliwość oraz nasilenie
  • spis leków i suplementów ( wraz z dawkowaniem) przepisanych przez innych
    lekarzy, ponieważ łączenie niektórych z nich może być niebezpieczne
  • spis substancji na które jesteś uczulony i których twój organizm nie toleruje
  • aktualne wyniki badań
  • pytania, które chcesz zadać.

Dzięki dobremu przygotowaniu wizyta przebiegnie sprawnie i zyskasz więcej czasu na rozmowę z lekarzem.

3. Mów prawdę lekarzowi i zaufaj mu. Wprowadzenie lekarza w błąd może skutkować doborem niewłaściwego dla Ciebie leczenia, co jest niebezpieczne dla zdrowia.

4. Ze względu na ochronę danych osobowych (RODO) pacjent nie może sam przebywać w gabinecie – jeśli lekarz/pielęgniarka musi go opuścić, poprosi Cię, byś wyszedł do poczekalni.